– för hjärnans skull.

En grupp amerikanska forskare har sammanställt tre studier om choklad och hjärnblödning och upptäckt att två av dem visar att choklad minst en gång i veckan minskar risken att drabbas av hjärnblödning med 22 procent jämfört med om man inte äter choklad alls.


Tidigare amerikanska studier har visat att mörk choklad är bra för blodkärlen, mot diabetes, att det morverkas cancer och hjärtproblem, troligen beroende på att den innehåller stora mängder antioxidanter som kallas flavanoider. Men då gäller det att välja rätt choklad med minst 70 procent kakaohalt och den ska vara bitter.


källa: P. Weiss, Aftonbladet.se

Etiketter: , | edit post
8 Responses
  1. Miss M Says:

    Japp! DEtta är en undersökning jag gärna ställer mig bakom ;)


  2. IngelaMollly Says:

    Härligt, chokladen på bilden ser så god ut =)


  3. hahaha , jag med!!
    mer <3 åt chokladen! :D


  4. Äntligen riktiga fakta som jag tror fungerar ;)
    Älskar ju choklad!!
    Hoppas att du får en underbar valintines day vännen
    KRAM


  5. Erika Says:

    Sv: ååh, tack vad kul att du gillar det! :D


  6. roxanne Says:

    choklad som är så gött också ;)


  7. åååh de såg mumsigt ut! ja firar dagen ensam,killen spelar match :( ha en fin dag!


  8. Eva Says:

    Synd att jag inte gillar mörk & bitter choklad. Jag vräker i mig den onyttiga chokladen istället. FAIL ;)