Så gör du den trendiga fashionflätan!
New York-frisören Guido har skapat många frisyrer till catwalken, men den som fick mest uppmärksamhet på New York Fashion Weeks modevisningar inför vår- och sommarsäsongen var den slarviga sidoflätan du ser ovan, från Alexander Wangs visning. Så här fixar du den!




1. Börja med att krama mousse i hela håret (Guido använde Redken Full Frame '07 Protective Mousse, skriver Allure.com) och blås det torrt medan du skakar igenom det med fingrarna.


2. Börja fläta håret löst i slutet av nacken – det gör ingenting om några slingor ramlar ur. Kasta flätan över ena axeln.


3. Samla de lösa slingorna och svep dem åt ena sidan, så att de hänger ner lite över ansiktet. Fixera med spray.

Frisyren är en perfekt blanding av sportig och sexig, menar Guido. "Den funkar inte bara på catwalken, utan du kan bära den var som helst", säger han till Allure.com.

källa: http://halsa.msn.se/4969







Etiketter: | edit post
11 Responses
  1. Eleonore Says:

    Det är duktigt att äta en bra frukost! :D

    Nu sitter jag bänkad framför Lets Dance! Du då?


  2. Dannie Says:

    tackar!! :D


  3. Molly Says:

    Svar: ja, update: samma datum i Sverige!


  4. Eva Says:

    Jag tycker det är så fint med fläta, men när jag provar det på mig själv ser jag bara konstig ut :/

    Koftan med "silver-axlarna" kommer från H&M Trend. Köpte den för ca två månader sedan tror jag. Älskar'n!


  5. Eva Says:

    Jag tycker det är så fint med fläta, men när jag provar det på mig själv ser jag bara konstig ut :/

    Koftan med "silver-axlarna" kommer från H&M Trend. Köpte den för ca två månader sedan tror jag. Älskar'n!


  6. IngelaMollly Says:

    Jag vill så gärna ha den flätan men har fortfarande inte lyckats knäcka koden i fläteri ;-)


  7. LIENE Says:

    sv: eller hur, hon kan rita hon:)
    Kram på dig!


  8. Simone Says:

    Sjukt snyggt! :D


  9. Marie Says:

    Det är så snyggt med en slarvig fläta.

    Ja, spindeln gav mig rysningar.



  10. kari Says:

    SV: Enig i loved it ;) Hvordan har helgen din vært så langt søte?