Jag älskar fikon, därför vill därför ge er ett tips på en god fikonmarmelad som passar perfekt till en god ost!

Du behöver:
1 l. färska fikon
2.5 dl strösocker
1 st färsk vaniljstång
2 msk vatten
0.5 röd chili

Receptet ger ca 4 dl färdig marmelad!

Tips. Desinficera burkar och flaskor innan de fylls med sylt eller marmelad. Diska dem noga och ta bort gummipackningarna. Ställ dem upp och ned i ugnen på ett ugnsgaller 1 cirka 120-130 grader i cirka 30 minuter eller doppa dem i kokande vatten.


källa.recept.nu

Etiketter: | edit post
1 Response
  1. sofia Says:

    sv: Massor med tack underbara du! :D
    Få se nu, vilka produkter använder jag, haha. När jag har duschat använder jag loreal värmeskydd (en rosa flaska, speciellt för att locka håret) minns inte riktigt vad den heter men du kan säkert lista ut vad jag menar, haha! Efter jag lockat håret sprayar jag med elnett hårspray. Ibland om håret är risigt använder jag en liten flaska från sunsilk med antifriss effekt :)
    Wow, thats it. Hoppas du förstår mitt vimsiga svar, haha! :D
    kramar på dig iallafall! :D